Pages

Thursday, November 4, 2010

Ilham

Terjaga aku dari lena untuk meneruskan usaha yang selama ini aku usahakan

Tiap detik tiap ketika aku memerah seluruh kudratku hanya untuk mencapai impian itu

Tersungkur aku dek kerana asyik memikirkan impian itu sehingga lupa akan tujuan utama aku

Berlari ke hujung dan ke hilir hanyalah untuk mendapatkan kepastian yang sentiasa menjadi persoalan

Persoalan yang akhirnya akan menjadi pengangan hidup dan keyakinan untuk aku berdiri dengan sendiri

Berdiri dengan sendiri bukan kerana diri tetapi dengan sendiri


Ada makna disebalik makna

Lafaskan jika perlu

Luahkan jika terpaksa

Kerana itulah jalan mencari...


Lidah adalah senjata ampuh yang dimiliki oleh sekelian mahluk

Ia boleh menyembuhkan dan menyeksakan

Tanpanya kita kesunyian

Tanpanya kita kesakitan

Tanpanya juga kita mencapai ketenangan

Gunakanlah ia dengan sebaiknya

Kerana sesungguhnya terdapat kebaikan dan keburukan padanya


No comments: