Pages

Sunday, May 23, 2010

Coretan Pt1

Tuk posting nie aku x tau nak classkan apa benda nie syair, sajak, pantun atau mak ton bantai jer, aku dapat ilham nie time tengah jawab exam hehe....

Hayatilah dan komenlah:

Aku mencari ketenangan di dalam kekalutan,
Aku mencari keamanan di dalam kehuruharaan,
Aku mencari kegembiraan di dalam kesedihan,

Pabila aku tersenyum itu tandanya aku berduka,
Pabila aku menangis itu tandanya aku gembira,

Setiap hari aku menghitung akan hari kematian aku,
Saban hari aku menanti detik-detik itu,
Tetapi seruan itu tidak juga kunjung tiba,

Aku tidak mengerti apa yang aku lakukan sekarang,
Samada betul atau salah,
Dalam hidup ini bukan pahala atau dosa yang aku pinta,
Tetapi hanya cinta darinya sahaja sudah cukup membuatkan aku tenang,

Hati ini masih sedih, hati ini masih sayu,
Dan diri ini sentiasa hina dipandangannya,

Sebagai salik aku masih tidak ketemu sinarNya lagi,

Lagi dalam aku mendalami ilmunya dan semakin ingin aku memahamiNya,
Semakin GILA dibuatnya aku......

No comments: