Pages

Friday, November 5, 2010

Landasan Perjalananku

Melangkah aku ke ruang itu membawa aku ke lembah baru

Munkin ini jalan untuk aku berubah menjadi insan yang berguna

Hati ada terselit rasa curiga dengan jalan yang membawa aku

Tapi jasad aku tergerak dengan sendiri kerana ingin ke sana


Perubahan yang munkin akan merubah seluruh kehidupan aku

Adakalanya jiwa ini terseksa kerana harus meninggalkan Nya

Meninggalkan rutin harian yang terkadang menyeksa aku

Jasad ini tidak mampu bertahan dan ingin perubahan kepada yang lebih baik


Walaupun jalan ini menuju kejayaan tapi dugaan di jalan ini semestinya berat

Ada suara-suara halus yang mengoda aku untuk kembali ke jalan lama

Dengan semangat yang jitu lagi kokoh aku gagahi jua

Kerana manisNya akan aku rasa setelah pahitNya aku telan

No comments: